دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل دیر آموزی دانش آموز حسن را در درس فارسی بهبود بخشم؟
جهت دانلود فایل اقدام پژوهی با عنوان چگونه توانستم مشکل دیر آموزی دانش آموز حسن را در درس فارسی بهبود بخشم؟ با قیمت بسیار مناسب با ما همراه باشید.جهت دانلود و مطالعه اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل دیر آموزی دانش آموز حسن را در درس فارسی بهبود بخشم؟ با مشخصات 42 صفحه و در فرمت word و قابل ویرایش ادامه مطلب را بخوانید.شما میتوانید با اطمینان کامل بهترین اقدام پژوهی در مورد چگونه توانستم مشکل دیر آموزی دانش آموز حسن را در درس فارسی بهبود بخشم؟ را از سایت ما دانلود کنید.
نام فایل:اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل دیر آموزی دانش آموز حسن را در درس فارسی بهبود بخشم؟
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:42 صفحه
قیمت فایل:8000 تومان
قسمتی از فایل:
ویژگیها و چالشهای کودکان دیرآموز:
الف) ویژگی های شناختی- آموزشی کودکان دیرآموز:
یکی از مسائل مهم در عرصه تعلیم و تربیت کودکان دیرآموز، چگونگی ادامه تحصیل آن ها است که حدود59/13 درصد از تعداد کل کودکان سنین مدرسه را تشکیل می دهند (افروز،1383) .اغلب محققان و متخصصان بر این اعتقادند که اگر چه افراد دیرآموز ممکن است نیازهای آموزشی ویژه داشته باشند با این حال برای جایابی در سیستم آموزشی ویژه مناسب نیستند و باید در مدارس عادی آموزش ببینند .
به طور معمول کودکان باهوش مرزی دارای ویژگی هایی می باشند که فر ایند آموزش را در کلاس درس برای آنها دچار مشکل می سازد:
اولاً: کودکان مرزی در یادگیری مفاهیمی که ارتباط مستقیمی با فعالیتهای روزمره آنها نداشته باشد با مشکلاتی مواجه هستند (سینگ ،2004) و مفاهیم زمانی توسط این کودکان بطور کامل یاد گرفته می شود که به سبک عینی ارائه شوند و از صورت انتزاعی خارج شوند .
ثانیاً: کودکان باهوش مرزی در تعمیم و انتقال مهارتها دانش و راهبردها دچار مشکلات اساسی می باشند. هر چه این کودکان در فرایندهای آموزشی کلاس درس بیشتر درگیر شوند بیشتر سود می برند و بنابراین باید بیشتر آنهارا در کلاس درس به فعالیت واداشت .
برخی از یژگیهای کودکان دیرآموز عبارتست از:
1- در درک مفاهیم ویادگیری مطالب،کندتر از متوسط کلاسند.
2- در تشخیص روابط پیچیده ضعیف هستند.
3- از درک مفاهیم انتزاعی یا مجرد عاجزند.
4- برای یادگیری مطالب درسی، به تمرینهای بیشتری نیاز دارند.
5- دامنه معلومات عمومی آنها نسبت به همسالان خود محدودتر است.
6- خزانة لغات محدودتری نسبت به همسالان خود دارند واز دستور زبان ساده ای استفاده می کنند.
7- در خواندن و فهمیدن کتابهای درسی دچار اشکال هستند.
8- درانجام تکالیف درسی، معمولاً 2 تا3 سال از همسالان خود عقب هستند ( نادری و سیف نراقی، 1383)....