4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 27974
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 7.7k

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله صادرات گل رز

دانلود مقاله صادرات گل رز

0 7.7k
دانلود مقاله صادرات گل رز

با دانلود مقاله در مورد صادرات گل رز در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله صادرات گل رز را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله صادرات گل رز ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد صادرات گل رز

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

امروزه براي هر نوع حرکت آگاهانه و هدفمند در بازارهاي بين‌المللي در راتساي افزايش سهم بازار و توسعه صادرات ، بازاريابي انديشيده ضرورت خاص خود را دارد. عرضه محصولي خوب با قيمتي مناسب ، بکارگيري روشهاي مطلوب توزيع، استفاده از تبليغات آگاه‌کننده و هدفمند و از همه مهمتر شناسائي رقبا، فرصتها و تهديدهاي محيطي، از لازمه‌ها و عناصر موثر در کسب سهم مناسب در تجارت جهاني مي‌باشد. رساله حاضر در راستاي هدف فوق تحت عنوان "بررسي تطبيقي شيوه‌هاي بازاريابي صادرات گلهاي تزئيني ايران با رقيب عمده (هلند)" انتخاب شده است که به شناسائي و ارزيابي الگوها، روشها و شيوه‌هاي بازاريابي گل و گياهان زينتي کشور ايران و هلند در يک بازار ثالث پرداخته است و از طريق تجزيه و تحليل تطبيقي آنها، بمنظور توسعه صادرات گلهاي تزييني ايران در بازارهاي جهاني خصوصا بازار کويت ، اقدام به الگوبرداري از شيوه‌هاي اثربخش بازاريابي کشور هلند که در رديف اولين صادرکننده گل و گياه در جهان بوده و 68 درصد از سهم بازار جهاني گل و گياه را به خود اختصاص داده است ، نموده است . ساختار پايان‌نامه مشتمل بر شش فصل است ، بطوريکه فصلهاي اول و دوم به ترتيب تحت عناوين کليات و مباحث و موضوعات تئوريک در برنامه‌ريزي بازاريابي بين‌المللي مي‌باشد که اطلاعات فصول مذکور از طريق مراجعه به منابع اطلاعات ثانويه جمع‌آوري گرديده است . فصل سوم به بررسي و ارزيابي موقعيت و شيوه‌هاي بازاريابي صادرات گلهاي زينتي هلند پرداخته است که نحوه مديريت بازاريابي، روشهاي رقابتي و آميخته‌هاي بازاريابي اين کشور را در بازار کويت توسط مشاهده، پرسشنامه و رجوع به اطلاعات ثانويه، مورد شناسايي قرار داده است . فصل چهارم شيوه‌هاي بازاريابي صادرکنندگان گلهاي زينتي ايران را در کشور کويت مورد بررسي قرار داده و از طريق مشاهده پرسشنامه و مصاحبه، نقاط قوت و ضعف بازاريابي گلهاي زينتي ايران را در بازار مذکور، مشخص نموده است . فصل پنجم به بيان طرح تحقيق و فرضيه‌هاي اصلي و فرعي و تجزيه و تحليل آماري داده‌ها پرداخته است . در فصل ششم به بررسي و ارزيابي نتايج حاصل از آزمون فرضيه‌ها و مقايسه بين دو شيوه بازاريابي صادرات گلهاي تزئيني کشور ايران و هلند اختصاص يافته است که نشانگر آن است که صادرکنندگان ايراني برخلاف صادرکنندگان هلندي، به فاکتورهاي قيمت ، بسته‌بندي، تبليغات ، ترويج فروش و ... در بازار کويت توجه کاملي نداشته و از خصوصيات بازار مصرف‌کننده اطلاع چنداني ندارند و در عين حال دست‌اندرکاران دولتي و خصوصي که در امر توليد و صادرات گل و گياه مشغولند به تشکيلات زيربنائي همچون پايانه‌هاي صادراتي و مجتمع‌هاي توليد گل (دهکده‌هاي گل و گياه) و سيستم‌هاي اطلاع‌رساني که مي‌توانند در راستاي افزايش سهم بازار گل و گياه ايران در بازارهاي جهاني نقش بسزائي داشته باشند عنايت کافي نداشته و سرمايه‌گذاري لازم را در اين موارد ننموده‌اند و اين در حالي است که هلند موفقيت خود را در بازارهاي جهاني مرهون سيستم حراج، پايانه‌هاي صادراتي و شبکه‌هاي اطلاع‌رساني و ... مي‌داند. در آخر با توجه به نتايج بدست آمده از تحقيق، به صادرکنندگان پيشنهاد شده است تا به کيفيت محصول، بسته‌بندي گل و گياه، شرايط فروش شرکت و برگزاري نمايشگاههاي تخصصي خارجي و داخلي و ...، به عنوان استراتژيهاي کوتاه و ميان‌مدت توجه لازم نموده و به دست‌اندرکاران توليد و صادرات کشور و از جمله دولت پيشنهاد گرديده است که در راستاي توسعه بخشهاي زيربنائي و متعاقب آن توسعه صادرات اين محصول، اقدام به تاسيس پايانه‌هاي صادرات گل و گياه، مجتمع‌ها و دهکده‌هاي گل و گياه و سيستم فراگير قيمت‌گذاري به تاسي از کشور هلند و شبيه به سيستم حراج يا مزايده کشور مذکور نمايد که البته پيشنهادات مذکور، در يک برنامه‌ريزي بلندمدت استراتژيک مي‌بايست مدنظر مبادي زيربط و صاحب‌نظران قرار گيرد.


4,000 تومان