طرح درس خوانا ریاضی پنجم دبستان روزانه درس عدد نویسی و الگوها
طرح درس خوانا ریاضی پنجم دبستان روزانه درس عدد نویسی و الگوها بصورت word در 5صفحه
- اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی در درس عدد نویسی و الگوها ریاضی پنجم ابتدایی
- وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری درس عدد نویسی و الگوها
- فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده در فراگیری درس عدد نویسی و الگوها
- طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات درس عدد نویسی و الگوها
- ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری در فراگیری درس عدد نویسی و الگوها
هدف کلی طرح درس خوانا ریاضی پنجم دبستان دانش آموزان باید مفاهیم درس عدد نویسی و الگوها را در پایه پنجم فرا بگیرند.
اهداف مرحلهای درباره تعدادجلساتی که در هفته به این تدریس کتاب ریاضی درس عدد نویسی و الگوها پایه پنجم اختصاص داده شده است . تعداد دروس کتاب درسی با رعایت پیچیدگی مفاهیم کتاب ریاضی درس عدد نویسی و الگوها پایه پنجم بنا بر این بعد از در نظر گرفتن مسائل و مواردی که ذکر گردید،زمانبندی کتاب ریاضی درس عدد نویسی و الگوها پایه پنجم را بررسی و تدوین می نماییم.
هدفهای رفتاری آموزشی طرح درس خوانا ریاضی پنجم دبستان
- انتظارات در پایان آموزش حیطه و سطح در بلوم عناصر بسته تحولی خوانا
- تعقـل، ایمـان، علـم، عمـل و اخـلاق
- عنصر عرصه ارتباط با خود ، خدا، خلق و خلقت
- آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری
- مواد و رسانههای آموزشی که شامل Cd های آموزشی .تولید محتوای الکترونیکی.پاورپوینت آموزشی.قلم نوری.برد هوشمند
پیش بینی رفتار ورودی در طرح درس خوانا ریاضی پنجم ابتدایی درس عدد نویسی و الگوها
- ایجاد ارتباط اولیه در درس عدد نویسی و الگوها
- گروهبندی، مدل و ساختار کلاسی در درس عدد نویسی و الگوها
- روش ایجاد و تداوم انگیزه در درس عدد نویسی و الگوها
- ارزشیابی آغازین در درس عدد نویسی و الگوها
- روشهای تدریس در درس عدد نویسی و الگوها
- فعالیتهای مرحله حین تدریس در طرح درس خوانا ریاضی پنجم ابتدایی
- آماده سازی و توجه ویژه به تفاوت های فردی در بین دانش آموزان
- اهمیت نحوه ی رفتار معلم با دانش آموز در درس عدد نویسی و الگوها
- ایجاد جو دوستانه جهت جلوگیری از خستگی دانش آموزان در درس عدد نویسی و الگوها
- استفاده ی بهینه از حداقل امکانات
- توجه به دانش آموزان ویژه و کم حرف . در درس عدد نویسی و الگوها
- استفاده از تجربیات نو و به روز و در دسترس دانش آموزان جهت تدریس .
- مشارکت کلیه ی دانش آموزان در امر تدریس .
- تقویت هوش بینایی ، شنوایی و گویایی در دانش آموزان با طرح پرسش های گوناگون
- فعالیتهای معلم- دانشآموز: این فعالیتها به صورت تلفیقی مطرح میشود و تفکیک آن به معنای مجزا بودن فعالیتهای معلم و دانشآموز است و منطقی به نظر نمیرسد و به همین خاطر از خطچین استفاده شده است.
- فعالیت های معلم فعالیت های دانش آموزان
- فعاليتهای خلاقانه دانشآموزان
- فعالیتهای تکمیلی
- ارزشیــابـــــی
- الف: تکوینی
- ب: ارزشیابی تراکمی
- جمعبندی
- تعیین تکالیف و اقدامات بعدی
طرح درس خوانا ریاضی پنجم دبستان درس عدد نویسی و الگوها در چه قالبی تدوین شده ؟
طرح درس عدد نویسی و الگوها که مربوط به کتاب ریاضی پایه پنجم دبستان می باشد و همچنین کلیه طرح های موجود در سایت در قالب ورد و قابل ویرایش تنظیم و تدوین شده اند. این امر به آن دلیل است که آموزگاران پایه پنجم ابتدایی بتوانند به بهترین شکل دروسی مثل ریاضی را تدریس نمایند. از جمله درس عدد نویسی و الگوها که از اهمیت خاصی در این رابطه برخوردار است.
نکاتی پر اهمیت پیرامون طرح درس خوانا ریاضی پنجم دبستان
موضوع طرح درس خوانا ریاضی پنجم ابتدایی موضوعی است که در رابطه با آن پژوهش های زیادی نگارش می شود. همچنین در رابطه با موضوع تدریس در پنجم ابتدایی و بررسی روابط و تاثیرات آنها بر روی هم نیز جای بسی تامل است. پژوهش گران در رشته آموزش ابتدایی همواره بررسی های علمی و پژوهشی خود را در این رابطه در معرض مخاطبین این رشته قرار داده اند.
پژوهشگران و محققین برتر در رشته آموزش ابتدایی در طول سالیان متوالی سعی بر این داشته اند که مطالعات گسترده ای بر روی طرح درس خوانا ریاضی و زیر مجموعه های پژوهشی آن داشته باشند . به طور قطع به یقین باید گفت که موضوع طرح درس خوانا ریاضی و پرداختن و وجوه مختلف و جنبه های گوناگون تحقیقاتی در این رابطه می تواند راهگشای دقیقی در رابطه با علم آموزان عرصه آموزش ابتدایی باشد.