دانلود تحقیق درمورد تخليه عرضي
با دانلود تحقیق در مورد تخليه عرضي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تخليه عرضي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تخليه عرضي ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد تخليه عرضي
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:17 صفحه
قسمتی از فایل:
تخليه عرضي شامل انتقال جريان آب سطحي و نهر در عرض يك بزرگراه مي باشد . اين امر توسط فراهم كردن يك نهر سرپوشيده بايك پل براي انتقال جريان از يك طرف جاده به طرف ديگر يا عبور از نوع ديگري از مانع جريان انجام مي شود . علاوه بر عمل هيدروليك يك نهر سرپوشيده بايد بارهاي سازه و ترافيك بزرگراه و زميني را منتقل نمايد . طراحي نهر سرپوشيده ، شامل طراحي هيدروليك و سازه هر دو مي باشد . اين بخش از راهنما به بررسي طرح هيدروليك نهرهاي سرپوشيده مي پردازد . طدح هاي هيدروليك و سازه هر دو بايد با مهندسي خوب و اقتصاد سازگار باشد . يك فهرست اقلام موارد طراحي تخليه خوب و عوامل اقتصادي مورد نظر در شاخص 801.4 در نظر گرفته مي شوند . اطلاعات درباره مقررات نيازمنديهاي استحكام ، ارتقاع سفره هاي سيري Fill Table رو ساير خصوصيات فيزيكي شكلهاي نهر سـرپـوشيده ديگر و موارد ممـكن اسـت در فصـل 850، استـانداردهاي فيزيكي يافت شود .
اطلاعات كامل تر در خصوص قوانين هيدروليك و روش هاي مهندسي طراحي نهر سر پوشيده ممكن است در سري طراحي هيدروليك شماره 5 ، ” طراحي هيدروليك نهرهاي سرپوشيدة بزرگراه ” يافت شود . ويژگيهاي اصلي طرح نهر سرپوشيده و يك بازنگري خوب از موضوع در خطوط راهنمايي زهكشي بزرگراه AASIITO بحث شوند . سازه هاي با اندازة 6.1 متر در امتداد خط مركزي جاده بصورت پل ها طبقه بندي مي شوند و يك شمارة پل تخصيص داده شده و توسط بخش سازه ها نگهداري و بازرسي مي گردد . با اين حال بعضي سازه هاي طبقه بندي شده به صورت پل ها به صورت هيدروليك طراحي مي گردند و از لحاظ سازه بصورت نهرهاي سرپوشيده مي باشند .
بعضي مثالها عبارت اند از نهرهاي سرپوشيدة جعبة چند مانعي و نهرهاي سرپوشيدة قوس مانند مي باشد . نهرهاي سرپوشيده ، همانطور كه از پل ها متمايز ميشوند ، معمولاً با خاكريزي پوشيده مي شوند و داراي مادة ساختماني در اطراف كل محيط مرئي هستند ، اگر چه بعضي ها بر روي جا پاهاي Footingsپهن با بستر نهر پشتيباني ميشوند كه به صورت كف نهر سرپوشيده عمل مي نمايد . پل ها براي بهره گيري از مزيت غرقه شدن تحت جريانهاي سيلاب طراحي مي گردند . در بسياري از محلها ، يك پل يا يك نهرسرپوشيده هر دو نيازهاي ساختماني و هيدروليكي عبور از نهر را ارضاء خواهند كرد . انتخاب سازه در اين محلها بايد بر پاية هزينه هاي ساخت و نگهداري ، احتمال خطر فروريزش failare ، احتمال خطر آسيب به اموال ، ايمني ترافيك و ملاحظات محيط زيست و زيبايي شناسي باشد . نهر هاي سرپوشيده معمولاً سازه هايي كوچك هستند اما براي زهكشي كافي و يكپارچگي تأسيسات بزرگراه داراي اهميت زيادي مي باشند . اگر چه هزينة نهرهاي سرپوشيدة مجزا نسبتاً كم است، هزينة انباشتة ساختمان نهر سرپوشيده يك بخش ضروري از هزينة كل ساختمان بزرگراه را ايجاد مي نمايد . بطور مشابه هزينة فقط مشابه ويژگيهاي زهكشي بزرگراه ضروري است و نگهداري نهر سرپوشيده يك بخش بزرگي از اين هزينه ها است . سرويس بهبود يافته براي مردم و يك كاهش در هزينة كل ساخت بزرگراه و نگهداري ميتواند توسط انتخاب درست معيارهاي طراحي و توجه دقيق به طراحي هيدروليك هر نهر سرپوشيده بدست مي آيد .