دانلود تحقیق درمورد ايمان و خشونت
با دانلود تحقیق در مورد ايمان و خشونت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ايمان و خشونت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ايمان و خشونت ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد ايمان و خشونت
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:18 صفحه
قسمتی از فایل:
اين نوشته بحثاي است دربارهي خشونت و ايمان. بحثاي ديالکتيک که در آن حداقل نظر من در ميانهي راه تصحيح شده است:
در يکي از پستهاي پيشينام چنين چيزي را نوشته بودم: "چيزي نمانده تا لحظهاي که از تلاش کمفايدهي عيسي مسيح 2005 سال گذشته باشد: همچنان همديگر را گاز ميگيريم و وحشيترينهايمان، با ايمانترينهايمان هستند!"
که يکي از خوانندگان اينجا به نام بهار –که من قبلا از طريق وبلاگ پويان با او آشنا بودم- برايام نوشت:
"سلام:)
ميشه بيشتر توضيح بدين که چطور به اين نتيجه رسيدين که وحشيترها، با ايمانترينها هستند؟!خيلي جالب شد واسم!"
و من هم پاسخ گفتم:
"شايد لفظ "ايمان" آنقدر صحيح نباشد که "ايمان به مذهب" (و نه الزاما خداوند) به اين موضوع بيايد. اما يک نگاهي به جنگافروزان اخير بکنيد، به ارتباطشان پي ميبريد:
-جامعهي امريکا مذهبي است و بوش جز مذهبيترين رييس جمهوران آنجاست. همچنين کلي از راي اين دورهي بوش به خاطر برانگيختن حس مذهبيي مردم آنجا بوده است. اميدوارم نيازي نباشد تا اثبات کنم که بوش يک "وحشي" است!
-کلي از بدبختيي فعليي جهان زير سر اصولگرايان اسلامي است. آنها آنقدر به "ايمان" خود باور دارند که حاضرند جان هزاران نفر را بدون اغماض بگيرند.
-اسراييل!
-فلسطين!
-ايران!
… و خيلي موارد ديگر. نکتهي مشترک بين همهي اينها اين است که "ايمان" به عنوان يک عنصر "غيرعقلاني" باعث کم اثر شدن "تعقل" لازم براي انسانيت مدرن ميشود. ايمان باعث ميشود آرماني والا به عنوان هدف اصلي درآيد و آن آرمان درست مثل چماق چماقداران عزيز بخورد توي سر ملت! نميگويم اين خشونت "بد" است (که طبق معيارهايي خوب است)، اما ميگويم يکي از دلايل اين "خشونت"، ايمان بالا است!
البته ايمان بالا ميتواند باعث کمتر شدن خشونت هم بشود. اگر مسيحيان مثل عيسي عمل ميکردند و به اين باور داشتند که اگر کشيدهاي به گوش چپشان خورد، سمت راست صورتشان را جلو بياورند (باز هم نميگويم کار درستي است!) آنگاه ايمان تبديل ميشد به روشي براي کمتر شدن خشونت. اما عملا گويا مسير تاريخ به گونهاي ديگر شده است."