دانلود تحقیق درمورد نظام آموزشی ژاپن
با دانلود تحقیق در مورد نظام آموزشی ژاپن در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نظام آموزشی ژاپن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نظام آموزشی ژاپن ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد نظام آموزشی ژاپن
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:15 صفحه
قسمتی از فایل:
ملاحظات علمي
كشورژاپن با داشتن يكي از عالي ترين استانداردهاي آموزشي، از نرخ باسوادي بالايي برخوردار ميباشد. در حدود 93 درصد كودكان وارد مقطع تكميلي متوسطه شده، و تقريباً تمامي آنان فارغ التحصيل ميشوند. ژاپن در سال 2000، با نرخ 40 درصد بالاترين نرخ تعداد ثبت نام را در جهان توسعه يافته دارا بوده و تعداد كثيري دانشگاه دولتي و خصوصي جهت خدمت به مردم داشته است.ژاپن به طرزي شگفت انگيز با تغيير ساختار جمعيت مواجه ميشود، با پايين آوردن نرخ زاد و ولد و افزايش انتظارات از زندگي، جمعيت افراد بزرگسال به ميزان چشمگيري رو به افزايش گذاشته است. يكي از عواقب اين مسئله اين است كه ديگر دانشجوي ژاپني كافي جهت پر كردن تمام دانشگاههاي ژاپن وجود ندارد، به اين معنا دانشگاهها بزودي مجبور ميشوند در خارج از كشور بدنبال دانشجو باشند و يا بايد استانداردهاي تكميل كننده بازار داخلي براي دانشجويان را ارتقاء بخشند. به طور كلي ميتوان گفت كه تحصيل در ژاپن، براي دانشجويان خارجي روز به روز آسانترميشود.آموزش ابتدايي ومقدماتي متوسطه تادهه1950به نرخ ثبت نام بيش از99%رسيده بودوتقريباَهمان نرخ راتازمان حاضرنگه داشته است.درحاليكه درسال1950تعداددانشآموزان راهي آموزش متوسطه تقريباَ6740300نفربود،اين رقم دردهه 90 به بيش از105ميليون نفربالغ گرديد.تعداد دانشآموزان راهي كالجهايادانشگاها تاسال 1995،تقريباَبه 600000بالغ ميگرديد،
درحاليكه اين تعداددرسال1950 فقط 770000نفربود.سهم فارغ التحصيلان مدارس متوسطه عازم موسسات آموزش عالي قبل از1990زير35%بوده است ،اماتاسال 1998به 42%افزايش يافته است.
امروزه ،95% دانشآموزان ژاپني در نوعي از برنامه پيش دبستاني شكل كودكستان و يا در مهد كودك روزانه ثبت نام ميكنند(پيك 1992، توبين و ووداويدسون1989) دانشآموزان پس 6 سال را در مدرسه ابتدايي(شوگاكو)، 3 سال در دوره مقدماتي متوسطه (چوگاكوه)، و3 سال را در دبيرستان (كوتاگاكو)سپري ميكنند.تقريباً 30% از دانشآموزان سطح دبيرستان در مدارس خصوصي ثبت نام ميكنند (اداره آمار 1993).همچنين مدارس ويژهاي در تمام سطوح براي دانشآموزان داراي معلوليتهاي جدي ونيز براي تعداد اندكي از نخبگان وجود دارد كه توسط ملت سرمايه گذاري شده و دبيرستانهاي 5 ساله هستند. با اين وجود، ثبت نام در مدارس ويژه و مدارس 5 ساله درصد اندكي از كل ثبت نام ها را شامل ميشود.
روند ثبت نامي كودكان در مدارس مختلف طي سال 1996
درصد پسران خصوصي دولتي سطح مدرسه
8/50% 1474661 377522 مراكز پيش دبستاني
2/51% 67609 8515262 مدارس ابتدايي
2/51% 231406 4449760 مدارس مقدماتي متوسطه
3/50% 1457607 3405120 مدارس تكميلي متوسطه
3/62% 885 86334 مدارس استثنايي
3/82% 484819 38819 آموزش عالي
7/68% 1820407 661398 دانشگاهها
آموزش براي دانشآموزان از 6 تا 15 سال اجباري است (يعني براي دانشآموزان سطوح ابتدايي و راهنمايي).
اين آموزش رايگان است، اگر چه كه والدين بايد وسايل لازم همچون روپوش، كيتهاي رياضي، ومجموعه هاي خوشنويسي را تهيه نمايند مدارس ابتدايي معمولاً در مناطق نزديك به خانه كودك قرار دارند، و در طول سالهاي دبستان گروههاي كوچكي از كودكان (به راهنمايي دانشآموزان بزرگتر يكي از، والدين يا معلم ) را ميتوان ديد كه پياده روانه مدرسه هستند. در پايان سال سوم راهنمايي، دانشآموزان بايد دبيرستاني را كه خواهان ورود به آن هستند، انتخاب كنند و اغلب بايد در امتحانات ورودي آن شركت كنند درحاليكه تقريباً تمام كودكان تا سطح دبيرستان ادامه تحصيل ميدهند، اما ضمانتي براي قبولي آنها در دبيرستان وجود ندارد.
دانشآموزان چند امكان براي ورود به دبيرستان دارند. اول از همه،دبيرستان هايي دولتي، خصوصي، وتعدادي معدودي دبيرستانهاي با سرمايه گذاري ملي وجود ندارند.در بخش خصوصي ودولتي، دبيرستانهاي علمي يا غير علمي ميتوانند شامل حال دانشآموزان شوند. حدود 25% دانشآموزان بالاخره وارد بخش غيرعلمي ميشوند، اگر چه كه بيشتر آنها اصولاً اميد دارند كه به دبيرستانهاي علمي وارد شوند (منبوشوMombusho(1993)). آنهايي كه نميتوانند وارد دبيرستان ودولتي تمام وقت يا خصوصي شوند ممكن است در دوره هاي مكاتبهاي و آموزشگاههايي وجود ندارند كه آماده پذيرش دانشآموزاني هستند كه نتوانستهاند جاي ديگري در سيستم آموزشي پيدا كنند.