دانلود تحقیق درمورد اندازهگيري و مقايسه كيفيت ارائه خدمات بانكي به مشتريان با رويكرد فازي
با دانلود تحقیق در مورد اندازهگيري و مقايسه كيفيت ارائه خدمات بانكي به مشتريان با رويكرد فازي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اندازهگيري و مقايسه كيفيت ارائه خدمات بانكي به مشتريان با رويكرد فازي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اندازهگيري و مقايسه كيفيت ارائه خدمات بانكي به مشتريان با رويكرد فازي ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد اندازهگيري و مقايسه كيفيت ارائه خدمات بانكي به مشتريان با رويكرد فازي
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:36 صفحه
قسمتی از فایل:
مقدمه
مطالعات و پژوهشهايي كه طي دو دهه اخير در رابطه با علل موفقيت شركتها و مؤسسههاي موفق جهان بعمل آمده است، حكايت از آن دارد كه انتظارات مشتري از كيفيت خدمترساني در اين سازمانها به مثابه يك موضوع استراتژيك مطرح بوده و تمامي فعاليتهاي سازمان در جهت تامين آن هماهنگ ميشود. بنابراين كيفيت بعنوان مهمترين معيار برتري در بازار رقابت مطرح شده و نقش تعيينكننده آن در حفظ موقعيت رقابتي و توان ادامه حيات اقتصادي سازمانها كاملاً محرز شده است.
در اين ميان، خدمات نسبت به كالاها و محصولات توليدي از پيچيدگيهاي خاصي برخوردارند. بنابراين بحث كيفيت خدمات نيز به همان اندازه پيچيده است. وقتي صحبت از كيفيت كالا به ميان ميآيد بلافاصله در ذهن افراد، مشخصات فني كالا، قابليت دوام و ... شكل ميگيرد، اما ميان كيفيت خدمات و كيفيت كالا همان قدر فاصله است كه بين كالا و خدمت فاصله وجود دارد.
معمولاً محيط كسبوكار خدماتي در شرايط نامطمئن و مبهم ميباشد؛ از طرف ديگر، انتظارات مشتري از خدمت و ادارك او، مفاهيمي مبهم، گنگ و پيچيده هستند؛ لذا در چنين شرايطي توانايي كميسازي متغيرها و پديدهها به شدت كاهش مييابد و ارزيابي آنها به شدت كيفي و فازي ميشود. اين متغيرها را ميتوان با استفاده از تئوري مجموعههاي فازي صورتبندي نمود. بطور كلي تئوري مجموعههاي فازي[1] تحليل شرايطي از تجزيهوتحليل و تصميمگيري است كه دادههاي جمعآوري شده از نوع مبهم[2] و سربسته[3] ميباشند. مهمترين خصوصيت اين تئوري نزديككردن منطق رياضي به منطق انساني است. بدين ترتيب سيستمها و مدلهاي طراحيشده بر اساس منطق فازي، هوشمندتر عمل ميكنند.
در كسبوكار خدماتي، بويژه صنعت بانكداري، كيفيت خدمات و ادراك مشتريان از آن نقش بسيار مهمي در رضايت مشتري و وفاداري آن ايفاء مينمايد. با توجه به اهميت كيفيت خدمترساني در صنعت بانكداري، در اين تحقيق در نظر است تا ضمن شناسايي و تعريف معيارهاي كيفيت خدمات در صنعت بانكداري و تعيين اهميت هر يك از اين معيارها، مدلي كمي جهت ارزيابي كيفيت خدمات ارائه نمود؛ به عبارت ديگر چگونه ميتوان از قابليتهاي تئوري فازي و روشهاي تصميمگيري چند معياره (MCDM)[4] در ارزيابي و مقايسه شعب بانك از نظر كيفيت ارائه خدمات، استفاده نمود.
بطور كلي، اين تحقيق به ارزيابي و مقايسه شعب بانك كشاورزي (شعب مركزي و اصلي شهر تهران) از نظر كيفيت خدمات بانكي با رويكرد فازي پرداخته است و يافتههاي آن در قالب موارد زير بدست آمده است:
· شناسايي معيارها و مؤلفههاي كيفيت خدمات بانكي
· بدستآوردن ميزان اهميت هر يك از معيارها
· رتبهبندي شعب مورد بررسي از نظر معيارهاي كيفيت خدمات با توجه به نظرات مشتريان
· بدستآوردن يك بنچ مارك (شعبه برتر) از طريق رياضي به منظور محك زدن آلترناتيوها (شعب)
· شناسايي و بررسي نقاط قوت و ضعف هر يك از آلترناتيوها (شعب) در هر يك از شاخصها (معيارهاي كيفيت)