دانلود تحقیق درمورد رشد نوزاد
با دانلود تحقیق در مورد رشد نوزاد در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق رشد نوزاد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق رشد نوزاد ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد رشد نوزاد
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:16 صفحه
قسمتی از فایل:
همه جانداران اعم از انسان و حيوان مي كوشند كه رفتار و كردار خود را در شكل و قالب موثر و مثمري عرضه كنند اين فرايند را سازماندهي مي نامند . چنان كه براي تنفس دهان بيني گلو حنجره و ريه ها سازماندهي بدني كودك را تشكيل مي دهند و سازماندهي رواني او از حدود 4 ماهگي با ديدن و چنگ زدن آغاز مي شود . هم چنين وقتي جانور درنده شكار خود را مي نيند خم ميشود به روي چهار دست و پا فشار مي آورد و با تمام توان خود به سوي شكار مي جهد و او را به چنگ مي آورد . چنين رفتاري سازماندهي جانور ناميده مي شود .
سازگار ي
سازگاري به جنبه پويايي سازماندهي اطلاق مي شود و بيانگر استعداد موجود زنده براي رشد به صورت هاي مختلف در اوضاع و احوال محيطي است . گرايش عموم جانداران از جمله آدميان بر اين است كه خود را با شرايط محيط زيست سازش دهند . هر چند كه روش هاي سازش در هر گروه با ديگري متفاوت است . به اعتقاد پياژه سازش دو فرايند فرعي و مكمل همگون سازي و همسازي را در بر مي گيرد .
همگون سازي و همسازي
پياژه معتقد است كه رشد رواني كودك بر اثر و فرايند همگون سازي و همسازي صورت مي گيرد . بدين معني كه كودك در فرايند همگون سازي مي كوشد در محيط زيست خود دگرگوني هايي پديد آورده و در فرايند همسازي رفتار موجود خود را تغيير مي دهد تا بتواند با شرايط محيط سازش بيابد و تعادل رواني در او صورت بندد . همگون سازي هنگامي واقع مي شود كه معلومات و تجربه هاي كذشته فرد در اوضاع و احوال نوين به كار رود . بدين معني كه وقتي فرد در برابر يك وضع نو قرار مي گيرد ، مي كوشد اطلاعات تازه را در ساختار پيكره هاي پيشين خود همگون سازي كند و اشياء را آن گونه كه آموخته است ببيند ، يا آنها رابه اوضاع و امور آشنا تبديل كند .
براي نمونه زماني كه كودك بتواند در اشياء و محيط خود تغييراتي ايجاد كند تا با رفتار او سازش يابد، مي گويند فرايند همگون سازي رخ داده است . در اين جا تغيير اوضاع و شرايط محيطي سبب سازگاري و تعادل رواني فرد مي گويند .
همسازي زماني به وقوع مي پيوندد كه فرد خود را با يك رشته شرايط محيطي كه بر او تحميل شده است، سازگار كند . يعني اگر كودك به سبب تجربه اي كه داشته است، اجباراً انديشه و رفتار خود را تغيير دهد، مي گويند فرايند همسازي رخ داده است .البته همگو.ن سازي و همسازي در حالي كه در دو سوي مخالف عمل مي كنند، مانند دو روي يك سكه با هم مرتبط اند و يكديگر را تكميل مي كنند .
نگهداشت
پياژه يكي از مفهوم هاي مهمي را كه در نظريه رشد شناختي ـ ادراكي خود بررسي مي كند مفهوم نگهداشت است . منظور از نگهداشت، پايستگي يا ثابت بودن مقدار توده ( ماده ) وزن و حجم اشياء در صورت تغيير ظاهر آنهاست .وي از پژوهش هاي خود به اين نتيجه مي رسد كه كودكان مفهوم توده، وزن و حجم اشياء را در يك زمان معين درك نمي كنند، بلكه نخست ادراك توده، سپس وزن و آن گاه حجم به توالي، در ذهن ايشان حاصل مي گردد .