دانلود تحقیق درمورد در دوره گوتيک معماري و فضاي عمومي
دانلود تحقیق درمورد در دوره گوتيک معماري و فضاي عمومي
06.1k
با دانلود تحقیق در مورددر دوره گوتيک معماري و فضاي عمومي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق در دوره گوتيک معماري و فضاي عموميرا با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق در دوره گوتيک معماري و فضاي عمومي ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد در دوره گوتيک معماري و فضاي عمومي
فرمت فایل:wordو قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:15 صفحه
قسمتی از فایل:
در تمامي دوره گوتيک در قرون ميانه، زماني که معماري در فرانسه وانگليس با بنا ساختن کليساهاي اعظم غول پيکر با فضاي داخلي فوق العاده که نمايانگريکي از نقاط اوج نبوغ معماري اروپايي است، تحت غلبه اجراي معماري در عظيم ترينمقياسهاي تاريخ غرب بود، معماري ايتاليايي امري بي اهميت و نسبتاً کوچک محسوب ميشد. هرچند معماري گوتيک در ايتاليا وجود داشت اما به نظر مي رسد وسعت ميدان ديد،نبوغ و ابهت معماري دولتشهرها از آن فراتر رفت. دوره رنسانس توسعه يک معماري جديدرا از قرن پانزدهم تا قرن شانزدهم تجربه کرد که اولين نمونه معماري مدرن بود. زمانيکه ما به ساختمانهاي دوره رنسانس نگاه مي کنيم در نظرمان آشنا هستند تقريباً چنانکه گويا آنها يکصد سال پيش ساخته شده اند. زبان معماري که بوسيله معماران رنسانسايتاليا ابداع شد تبديل به زبان معماري غالب دنياي جديد شد که تنها با ظهور معماريمدرن در قرن بيستم کنار گذاشته شد
معماران دوره رنسانس معماري خود را تا حدودي در نتيجه علاقهاحيا شده خود نسبت به ويرانه هاي روم و يونان، از طريق بازيابي متون کلاسيک دربارهمعماري و به خصوص ده کتاب نويسنده رومي، ويتروويوس که درباره معماري نگاشته شده بوداخذ کردند. آنان همچنين اشکال جديد و زبان ديداري جديدي ابداع کردند که از دورهکلاسيک منشعب نشده بود. بتدريج معماران، اومانيستها و نقاشان دوره رنسانس (معماريدر رنسانس به عنوان يک هنر کامل و فراگير تلقي مي شد) انديشه اي جديد درباره فضايعمومي ابداع کرد که در آن جامعه احساس افتخار و ارجمندي کند و جامعه در مقياسي کهتمام شهر را در بر مي گيرد تنظيم و ترتيب يابد
در دوره رنسانس معماري به عنوان هنر عالي در نظر گرفته مي شد. نظريه پردازان بر اين باور بودند که طراحي معماري مانند همه هنرها از تجربه انسانيبر مي خيزد اما معماري همچنين نمايانگر عاليترين دستاوردهاي هنري ممکن براي بشريتبود. اما معماري چنان که امروز تلقي مي شود يک حرفه تخصصي تلقي نمي شد. طراحيمعماري بوسيله معماران حرفه اي، نقاشان، مجسمه سازان (از قبيل ميشل آنجلو)،اومانيستها، بنايان و افراد آماتور ساده با صرف زمان و هزينه بسيار انجام ميشد
هنر طبق چيزي که در نهايت از کتابهاي ويتروويوس درباره معمارياخذ شده بود مبتني بر هفت اصل بود. مهمترين اصل در اين ميان تقارن بود و اين به آنمعنا بود که بخشهاي مختلف بايستي از نظر هندسي متعادل باشند. در اولين نمونه هايمعماري رنسانس نوعي شيدايي براي نظم و تقارن وجود دارد. علاوه بر اين بخشهاي مختلفيک کليت معماري بايد مطابق و هماهنگ با يکديگر باشند که در نظريه معماري به اينموضوع حالت و مزاج بنا گفته مي شد. با اين حال با توسعه معماري، طراحان شروع بهطغيان عليه سخت گيريهاي نظريه ويتروويوسي کردند. در دهه 1530 به خصوص در کارهايميشل آنجلو، معماران شروع به رفتاري ديوانه وار درباره عدم تقارن و استفاده ازمخلوطي به شدت نامنظم از عناصر معماري کردند. اين شيوه طغيانگر معماري با ناممعماري صاحب سبک و براساس پديده اي مشابه در نقاشي رنسانس نامگذاري شد