از یک یا دو هفته قبل از شروع این درس با کمک دانش آموزان دانه لوبیا یا ترجیحاً گندم یا ماش را در بشقابی خیس کنید و با قرار دادن پارچه مرطوب بر روی آن در کلاس، گندمها را سبز کنید، از بچهها بخواهید هر دو روز یک بار تغییرات را یادداشت کنند یا مثلاً قد گیاه سبز شده را با خط کش اندازه بگیرند.
به آنها مراقبت از گیاه یا به عبارت دیگر نیازهای گیاه مثل آب و نور خورشید را یادآوری کنید. با انجام این فعالیت، دانش آموزان برای درک دو مفهوم نیاز و تغییر در این درس آماده میشوند.
یکی دیگر از اقداماتی که از قبل باید برای آن برنامه ریزی شود این است که از بچّهها بخواهید وسایل و مدارکی از سالهای کودکی خود جستجو و در کیسهای قرار دهند و به کلاس بیاورند. این مدارک ممکن است دست خط کلاس اوّل، نقاشیهای دوره مهدکودک یا پیش دبستان، شیشه شیر نوزادی، لباس و وسایل اسباب بازی یا عکسهای آنها در سنین مختلف باشد.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ برخی تغییرات بدنی، تغییر نیازها و تواناییهای خود را با دلیل یا مدرک بیان کنند و آنها را از یکدیگر تمیز دهند.
✅ مدارک و شواهدی از تغییرات خود پیدا کنند و به کلاس بیاورند و آنها را به طور متوالی مرتب کنند.
✅ روی یک خط زمان، تصویرها یا فعالیتهای خود را برحسب گذشته، حال و آینده قرار دهند.
ارسال دیدگاه
برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.