دﺭ ﻛﻼﺱ ﺩﺭس ﻣﻌﻠﻢ ﺑﺎ ﺩﺍﺩﻥ ﺍﺷﻜﺎﻝ ﻫﻨﺪﺳﻲ ﻣﻘﻮﺍﻳﻲ ﺑﻪ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﺎ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺎ ﻧﺦ ﻛﺎﻣﻮﺍ ﺩﻭﺭ ﺗﺎ ﺩﻭﺭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺑﮕﻴﺮﻧﺪ ﺳﭙﺲ ﻧﺦ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺧﻂ ﻛﺶ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻴﺮي ﻛﻨﻨﺪ. ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻏﺎﺯﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﭙﺮﺳﻴﺪ ﺩﺭ ﺗﺼﺎﻭﻳﺮ ﺩﻭﺭ ﭼﻪ ﭼﻴﺰﻫﺎﻳﻲ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﻢ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻴﺮي ﻛﻨﻴﻢ.
ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺎ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺩﺭﮎ ﺩﻭﺭ ﻭ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﻣﺤﻴﻂ ﭘﻲ ﻣﻲ ﺑﺮﻧﺪ. همچنین دانش آموزان ﺑﺎ ﻛﻤﻚ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺍﺯ ﺿﺮﺏ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﻣﺤﻴﻂ ﺍﺷﻜﺎﻝ ﻫﻨﺪﺳﻲ ﺭﺍ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻛﻨﻨﺪ. ﺩﺭ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺻﻔﺤﻪ ﺁﻣﺎﺩﮔﻲ ﺑﺮﺍي ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﻣﺤﻴﻂ ﺩﺍﻳﺮﻩ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ.
توصیه می شود ﺍﺯ ﺗﺨﺘﻪ ﻣﻴﺨﻲ ﻭ ﺳﻴﻢ ﻣﻔﺘﻮﻟﻲ ﻧﻴﺰ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﺗﺨﺘﻪ ﻣﻴﺨﻲ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﺮﺩﻥ ﻛﺶ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭي ﺷﻮﺩ ﭼﻮﻥ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻴﺮي ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 6 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ دور تا دور شکل را به عنوان محیط آن شکل نام ببرد.
✅ ابزار اندازه گیری محیط را به درستی نام ببرد.
✅ نحوهی محاسبه محیط چند ضلعی را به درستی بیان کند.
✅ محیط چند ضلعیهای مختلف را با خط کش به درستی بدست آورد.
ارسال دیدگاه
برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.