همه ی معلمان که ایثار کارشان و صبر مرامشان است ، آنانی که افق دیدگانشان عزت ایران و اقیانوس دل هاشان آکنده از عشق به فرزند
فرمت فایل word
تعدادصفحات 46صفحه
قسمتی ازمتن
چکیده
موضوع جذابیت و شاداب سازی محیط کلاس موضوعی است که در رابطه با آن پژوهش های زیادی نگارش می شود. همچنین در رابطه با موضوع ایجاد انگیزه در دانش آموزان و بررسی روابط و تاثیرات آنها بر روی هم نیز جای بسی تامل است. پژوهش گران در رشته علوم تربیتی همواره بررسی های علمی و پژوهشی خود را در این رابطه در معرض مخاطبین این رشته قرار داده اند. در اقدام پژوهی حاضر نیز تلاش شده است که این موضوع بیشتر و دقیق تر بسط داده شود. کودک درون همان بچه کوچکی است که دوست دارد تربیت شود، مورد توجه و مراقبت قرار گیرد و او را دوست داشته باشند. روح آزاد، شیطان و بازیگوشی است که شما آن را سر به راه کرده و کنترل می کنید، او عاطفی و حساس است، شما او را هدایت کرده و آرام می کنید، با این حال در درون شما زندگی می کند. او خلاق و هنرپیشه است، شکل یافته و سامان دهی شده و نیازمند رهایی است. در سال تحصیلی اخیر متوجه شدم که دانش آموزانم انگیزه کافی و جنب و جوش لازم را نداشته و کودک درونشان نیاز به نوازش دارد و این نوازش با شادی و نشاط در کلاس بدست می آید . بنابر این تصمیم گرفتم با فراهم نمودن کلاسی شاد و با نشاط کودک درون را در دانش آموزانم نوازش داده و روحیه آنها را افزایش دهم. روش پژوهش به صورت اقدام پژوهی و فیش برداری و استفاده از منابع نظری و تئوری درباره جذابیت و شاداب سازی محیط کلاس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان بوده است. یافته های اقدام پژوهی نشان می دهد که فاکتور های مورد بحث ارتباط عمیق و غیر قابل اجتنابی با هم دارند و رابطه معنا داری بین داده های پژوهش وجود دارد. با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت نظرات پژوهشگران رشته علوم تربیتی پیرامون مقوله های ارائه شده در این رابطه کاملا صحیح و مبتنی بر واقعیت است. از این رو پیشنهاد می شود مباحث جذابیت و شاداب سازی محیط کلاس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان در مراکز آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی مطرح گردد. و نتایج تحقیقات به صورت پروپوزال های نظری ارائه گردد.