| ابتدا فیلم تدریس را در گروه شاد می گذاریم. و سپس پاورپوینت تدریس را که به صورت پی دی اف هست را برای دانش آموزان در گروه شاد گذاشته و مراحل زیر را در حین پخش آن انجام می دهیم : ـ بهترین شروع برای درس فعالیت 1 و 2 صفحه 15 است که از دانشآموزان خواسته میشود به صورت گروه مقرراتی برای کلاس و مدرسه بنویسند. (این مقررات را در گروه شاد بگذارند ) ـ معلم در مورد علل و ضرورت این مقررات توضیح میخواهد. ـ از دانش آموزان خواسته میشود که مقررات گفته شده در گروه شاد را نقد کند. ـ برای درک بهتر قوانین چند مورد را بر در گروه شاد مینویسیم و از دانشآموزان میخواهیم که آنها را دستهبندی کنند یا گروهها را به مذهبی، اخلاقی و حکومتی تقسیم میکنیم. ـ برای درک معنای تساوی همه در برابر قانون مثال بزنند. ـ به دانشآموزان گفته میشود که به فیلمی که در مورد مجلس تهیه شده نگاه کنید و پیشنهاد خود را در مورد آن بیان کنند. ـ در صورت مشاهده انتخابات مجلس هر گروه توضیحاتی ارائه دهد. ـ اگر شخصی از دانشآموزان از مجلس دیداری داشته است برای دیگران توضیح دهد. (به صورت صوت در گروه شاد بفرستند ) با توضیحات دانشآموزان نکات لازم و مهم که تکمیل کننده مطالب است بیان میشود. | ـ مقررات توسط گروهها در کلاس مطرح میشود. ـ هر گروه در مورد علل و ضرورت مقرراتی که مطرح کرده اند توضیح میدهند. ـ دانشآموزان در نقد مقررات هم به جنبههای مثبت و هم به جنبههای منفی آن میپردازند. ـ هر دانش آموز براساس اطلاعات و آگاهی قوانین را دستهبندی میکنند و برای هر کدام مثالی ارائه میدهند. ـ هر دانش آموز با مثال خود به این نتیجه میرسند که از هر قشر و طبقه که باشند نباید از قوانین تخلف کنند. دانشآموزان به دقت فیلم را نگاه میکنند و نظرات خود را مطرح میکنند و سؤالات خود را میپرسند. (در گروه شاد سوالات را می گذارند ) ـ در مورد زمان مشاهده و تعداد نمایندگان، مجلس و چگونگی برگزاری انتخابات توضیح میدهند. ـ دانشآموز در مورد محل مجلس، تعداد نمایندگان و ساختمان آن به دیگر دانشآموزان توضیحاتی ارائه میدهد. دانش آموزان گوش می دهند و می نویسند . |