در ابتدای این درس یک پیش سازمان دهنده ارائه گردیده است. (یک تصویر و یک متن) شما میتوانید با طرح این پرسش که لبنیات چیست؟ و چه فایدههایی برای ما دارد؟ پس از ارائه مطالبی درباره لبنیات توسط دانش آموزان نام تعدادی از آنها را روی تخته کلاس و در یک جدول بنویسید و درباره فواید هرکدام بحث کلاسی انجام دهید.
آنگاه توجه دانش آموزان را به شیر و انواع آن جلب کنید و موادّی را که در آنها وجود دارد مطرح کنید. این ترکیبات میتواند در شیرهای مختلف، با هم تفاوت داشته باشد، آنگاه توجه دانش آموزان را به کلسیم موجود در شیر و نقش آن در سلامت انسان و استخوان بندی و … جلب کنید و در این باره بحث کلاسی کنید.
از دانش آموزان بخواهید که متن بالای صفحه را بخوانند و پس از آن برای آنها روشن سازید که ما میخواهیم بدانیم آیا بین یک مقدار شیر و مقدار کلسیم موجود در آن رابطهای وجود دارد؟
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ فهمیدن مفهوم تناسب
✅ فهم ارتباط تناسب با مفاهیم مرتبط با آن، مانند نسبتهای مساوی
✅ توانایی به کارگیری تناسب در حل مسئلهها در درون ریاضی و ریاضی و علوم دیگر
✅ پی بردن به اهمیت و ارزش محیط زیست، تغذیه، سلامت، آب، کشاورزی، کار و …
ارسال دیدگاه
برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.