اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم سطح هدف : وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیر
بسم الله الرحمن الرحیم
فرمت فایل word میباشد
تعداد صفحات 7
شرح حال
ررر
بسمه تعالی طرح درس روزانه بر اساس برنامه درس ملی | |||||||||||||||
عنوان درس : | تاریخ اجرا : | طرح درس شماره : | مشخصات کلی | ||||||||||||
مدرس : | مدت تدریس : | تعداد دانش آموزان : | صفحه : | آموزشگاه : | |||||||||||
اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم
| فعالیت های قبل از تدریس | ||||||||||||||
سطح هدف : وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری درس آفریدگار زیبایی فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده در کتاب فارسی پایه چهارم طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات درس آفریدگار زیبایی ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری در فراگیری درس آفریدگار زیبایی | |||||||||||||||
هدف کلی جلسه : دانش آموزان باید مفاهیم درس آفریدگار زیبایی را در کتاب فارسی پایه چهارم به طور کامل فرا بگیرند.
| |||||||||||||||
اهداف جزیی و رفتاری : درس آفریدگار زیبایی را به صورت خلاصه توضیح دهند. ( درک و فهم ) تکالیف مربوط به درس آفریدگار زیبایی را با دقت انجام دهند . ( روانی حرکتی – عادی ) دانش آموز آنچه را از درس آفریدگار زیبایی یاد می گیرد با دوستانش به اشتراک بگذارد. دانش آموز با توجه به ملاک های عقلانی بتواند درس آفریدگار زیبایی را به صورت کاربردی فرا بگیرد.. رعایت ادب و احترام نسبت به معلم تقویت مهارت گوش دادن تقویت مهارت سخن گفتن انتظار می رود بعد از پایان این درس دانش آموزان بتوانند: 1-آشنایی آفرینش و تامل در آن با معرفی برخی از زیبایی های طبیعت (دانشی- نگرشی) 2- تقویت مهارت روان خوانی (مهارتی) 3- تقویت مهارت درک متن و بهبود خواندن( مهارتی) | |||||||||||||||
اهداف مرحله ای : دانش آموزان پس از پایان جلسه آموزشی به اهداف زیر دست می یابند : آشنایی با ضرورت و کاربرد درس آفریدگار زیبایی فارسی پایه چهارم آشنایی با مبانی و مضامین درس آفریدگار زیبایی فارسی پایه چهارم مهارت خوب گوش دادن و خوب صحبت کردن ادای احترام متقابل به دیگران و مشارکت در فرایند تدریس | |||||||||||||||
عرصه ها (وظایف دانش آموز در قبال) | رئوس مطالب : آشنا شدن با نقش و کاربرد درس آفریدگار زیبایی فارسی پایه چهارم در زندگی روزمره-خوب گوش دادن و خوب صحبت کردن - آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری | ||||||||||||||
دیگران | خود | خلقت | خدا | انتظارات از دانش آموزان در این درس | حیطه ها و اهداف | ||||||||||
| * |
| * | در مورد تنوع در جهان آفرینش تفکر کند و مهارتهای فرآیند تفکر را پیدا کند . | تعقل | ||||||||||
| * |
|
| نسبت به مطالب بیان شده روحیه نقد پذیری و نقادی پیدا کند . | ایمان | ||||||||||
| * |
|
| مفاهیم و اهداف آموزشی درس را فراگرفته و آنها را تحلیل نماید. | علم | ||||||||||
| * |
|
| در مورد درس فرضیه سازی کرده و آن ها رد یا قبول کند . | عمل | ||||||||||
*
| * |
|
| برای انجام اخلاق پسندیده از قبیل رعایت حقوق دیگران ، نظم در کلاس ، همکاری و تلاش کند و به دیگران نیز توصیه کند. | اخلاق | ||||||||||
| * |
|
| به سوالات مطرح شده پیرامون درس آفریدگار زیبایی فارسی چهارم ابتدایی پاسخ گوست. | تعقل - علم | ||||||||||
*
| * |
|
| در پاسخگویی به سوالات و فعالیت های کلاسی فعال است. | علم - عمل | ||||||||||
* | * |
|
| نسبت به مبانی اخلاقی و تربیتی در کنار آموزش علاقه مند می شود. | اخلاق | ||||||||||
معلم کلاس را آماده کرده و به صورت یو شکل در می آورد و دانش آموزان را به چند گروه تقسیم می کند که بهتر بتواند با دانش آموزان ارتباط برقرار کرده و درس آفریدگار زیبایی را تدریس نماید. | گروهبندی، مدل و ساختار کلاسی | ||||||||||||||
تلفیقی از پرسش و پاسخ ، بارش فکری ، نمایش اسلاید و نمایش پاورپوینت با موضوع آفریدگار زیبایی ، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات | پیش بینی روش تدریس | ||||||||||||||
کتاب درسی ، ویدیو پروژکشن ، رایانه ، ماژیک ، تخته ، کتاب کار ، گچ ، دست سازه ، مداد ، پاکن | وسایل آموزشی | ||||||||||||||
زمان | وسایل آموزشی | روش تدریس | فعالیت دانش آموز(اندیشه ورزی ، دست ورزی ، خلاقیت توام با خودباوری ، خودیابی و خود ارزیابی) | فعالیت دبیر (ایجاد موقعیت یادگیری) | فعالیتهای یادگیری | فعالیت های حین تدریس |