بسمه تعالی طرح درس روزانه بر اساس برنامه درس ملی درس مهمان شهر ما کتاب فارسی پایه چهارم تاریخ اجرا : صفحه : اهداف بر اساس
بسم الله الرحمن الرحیم
فرمت فایل دانلودی بصورت word میباشد
تعدادصفحات فایل 9صفحه میباشد
شرح حال
بسمه تعالی طرح درس روزانه بر اساس برنامه درس ملی درس مهمان شهر ما کتاب فارسی پایه چهارم | |||||||||
عنوان درس : | تاریخ اجرا : | طرح درس شماره : | |||||||
مدرس : | مدت تدریس : 90 دقیقه | تعداد دانش آموزان : | صفحه : | آموزشگاه : | |||||
اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم | |||||||||
سطح هدف : وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری درس مهمان شهر ما فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده در کتاب فارسی پایه چهارم طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات درس مهمان شهر ما ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری در فراگیری درس مهمان شهر ما | |||||||||
هدف کلی جلسه : دانش آموزان باید مفاهیم درس مهمان شهر ما را در کتاب فارسی پایه چهارم به طور کامل فرا بگیرند. | |||||||||
اهداف جزیی و رفتاری : درس مهمان شهر ما را به صورت خلاصه توضیح دهند. ( درک و فهم ) تکالیف مربوط به درس مهمان شهر ما را با دقت انجام دهند . ( روانی حرکتی – عادی ) دانش آموز آنچه را از درس مهمان شهر ما یاد می گیرد با دوستانش به اشتراک بگذارد. دانش آموز با توجه به ملاک های عقلانی بتواند درس مهمان شهر ما را به صورت کاربردی فرا بگیرد.. رعایت ادب و احترام نسبت به معلم تقویت مهارت گوش دادن تقویت مهارت سخن گفتن | |||||||||
اهداف مرحله ای : دانش آموزان پس از پایان جلسه آموزشی به اهداف زیر دست می یابند : آشنایی با ضرورت و کاربرد درس مهمان شهر ما فارسی پایه چهارم آشنایی با مبانی و مضامین درس مهمان شهر ما فارسی پایه چهارم مهارت خوب گوش دادن و خوب صحبت کردن ادای احترام متقابل به دیگران و مشارکت در فرایند تدریس | |||||||||
عرصه ها (وظایف دانش آموز در قبال) | رئوس مطالب : آشنا شدن با نقش و کاربرد درس مهمان شهر ما فارسی پایه چهارم در زندگی روزمره-خوب گوش دادن و خوب صحبت کردن - آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری | ||||||||
دیگران | خود | خلقت | خدا | انتظارات از دانش آموزان در این درس | حیطه ها و اهداف | ||||
* | * |
|
| دانش آموزان بتوانند نتیجه کلی درس مهمان شهر ما را بگویند. | تعقل - علم | ||||
| * |
|
| نسبت به مطالب بیان شده روحیه نقد پذیری و نقادی پیدا کنند . | ایمان | ||||
| * |
|
| مفاهیم و اهداف آموزشی درس مهمان شهر ما را فراگرفته و آنها را تحلیل نمایند. | علم | ||||
| * |
|
| در مورد درس مهمان شهر ما فرضیه سازی کرده و آن ها رد یا قبول کنند . | عمل | ||||
*
| * |
|
| برای انجام اخلاق پسندیده از قبیل رعایت حقوق دیگران ، نظم در کلاس ، همکاری و تلاش کنند و به دیگران نیز توصیه کنند. | اخلاق | ||||
| * |
|
| به سوالات مطرح شده پیرامون درس مهمان شهر ما فارسی چهارم ابتدایی پاسخ دهند.. | تعقل - علم | ||||
*
| * |
|
| در پاسخگویی به سوالات و فعالیت های کلاسی درس مهمان شهر ما فعال هستند. | علم - عمل | ||||
* | * |
|
| نسبت به مبانی اخلاقی و تربیتی در کنار آموزش علاقه مند می شوند. | اخلاق | ||||
مدل و ساختار کلاس U شکل بوده و همه دانش آموزان در جلو و اطراف میز می باشند . در حالیکه به وایت برد نیز اشراف داشته باشند معلم کلاس را آماده کرده و دانش آموزان را به چند گروه تقسیم می کند که بهتر بتواند با دانش آموزان ارتباط برقرار کرده و درس مهمان شهر ما را تدریس نماید. | گروهبندی، مدل و ساختار کلاسی | ||||||||
از درس قبلی و درس جدید سوالاتی مطرح می شود تا آمادگی دانش آموزان برای درس مهمان شهر ما ارزیابی شود و انتظار می رود دانش آموزان قادر به پاسخگویی سوالات باشند. بررسی تکالیف فردی و گروهی و دادن بازخورد به آن هاتلفیقی از پرسش و پاسخ ، بارش فکری ، نمایش اسلاید و نمایش پاورپوینت با موضوع مهمان شهر ما ، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات است. | پیش بینی روش تدریس |