طرح درس رو زانه درس همیشه در تپش آموزش قرآن پایه ششم مشخصات کلی شماره طرح درس: 6 موضوع درس: همیشه در تپش تاریخ اجرا: مدت ا
فرمت فايل دانلودي بصورت wordميباشد
با قابليت بازشدن بر روي تمامي دستگاها
تعدادصفحات فايل
سپاس از حسن خريد و بازديد شما دوست عزيز
جهت اطلاعات بيشتر به ادمين فعال در سايت مراجعه كنيد
با پشتيباني٢٤ساعته درخدمت هموطن گرامي هستيم
شرح فايل دانلودي
طرح درس رو زانه درس همیشه در تپش آموزش قرآن پایه ششم | ||||||||||||
مشخصات کلی | شماره طرح درس: 6 | موضوع درس: همیشه در تپش | تاریخ اجرا: | مدت اجرا: | ||||||||
مجری: | کلاس: ششم | تعداد فراگیران: | مکان: | |||||||||
الف: قبــل از تـــــــدریــس | ||||||||||||
اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم | ||||||||||||
سطح هدف | اهداف و پیامدها وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری درس همیشه در تپش فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده در فراگیری درس همیشه در تپش طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات درس همیشه در تپش ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری در فراگیری درس همیشه در تپش | |||||||||||
هدف کلی | دانش آموزان باید مفاهیم درس همیشه در تپش را در پایه ششم به طور کامل فرا بگیرند. | |||||||||||
اهداف مرحلهای | 1. تعدادجلساتی که در هفته به این تدریس کتاب آموزش قرآن درس همیشه در تپش پایه ششم اختصاص داده شده است 2. تعداد دروس کتاب درسی با رعایت پیچیدگی مفاهیم کتاب آموزش قرآن درس همیشه در تپش پایه ششم 3. تعدا د ماهی که به این درس کتاب آموزش قرآن درس همیشه در تپش پایه ششم تخصیص یافته است. بنا بر این بعد از در نظر گرفتن مسائل و مواردی که ذکر گردید،زمانبندی کتاب آموزش قرآن درس همیشه در تپش پایه ششم را بررسی و تدوین می نماییم. | |||||||||||
هدفهای رفتاری آموزشی | اهداف (با رعایت توالی محتوای درسی) انتظارات در پایان آموزش | حیطه و سطح در بلوم | عناصر برنامه درسی ملی تعقـل، ایمـان، علـم، عمـل و اخـلاق | |||||||||
عنصر | عرصه ارتباط با | |||||||||||
خود | خدا | خلق | خلقت | |||||||||
اندیشیدن در مورد توانایی های دیگران و چگونگی تدریس کتاب آموزش قرآن درس همیشه در تپش پایه ششم | شناختی | تفکر |
|
| * |
| ||||||
علاقه به استفاده از نتایج تدریس کتاب آموزش قرآن درسهمیشه در تپش پایهششم | عاطفی | ایمان |
|
| * |
| ||||||
آگاهی و اطلاع از کاربرد این درس در زندگی روزمره | شناختی | علم |
|
| * |
| ||||||
تفکر در مورد دانستنی های تدریس کتاب آموزش قرآن درس همیشه در تپش پایه ششم | شناختی | عمل | * |
|
|
| ||||||
ایمان و باور داشتن به فراگیری تدریس کتابآموزش قرآن درسهمیشه در تپش پایهششم | عاطفی | اخلاق | * |
|
|
| ||||||
فکر کردن در مورد توانایی های دیگران و مفاهیم درس و زندگی چه ارتباطی با هم دارند | شناختی | تفکر |
|
|
| * | ||||||
علاقه به استفاده از عمل کاربرد درس و محاسبه های مربوط به محیط بیرون و طبیعت | روانی حرکتی | ایمان |
|
|
| * | ||||||
درک و آگاهی از اندازه گیری آفریده های خداوند در طبیعت | شناختی | علم |
|
|
| * | ||||||
استفاده از درس در طبیعت | روانی حرکتی | عمل |
|
|
| * | ||||||
اندیشیدن در مورد اینکه در طبیعت چگونه می توان از این روش استفاده کرد و خدا نیز چگونه به کار برده است. | شناختی | اخلاق | * |
|
|
| ||||||
ایمان داشتن به اینکه می توانم با تدریس کتاب آموزش قرآن درس همیشه در تپش پایه ششم بهتر زندگی کنم | روانی حرکتی | ایمان | * |
|
|
| ||||||
درک و آگاهی نسبت به شناخت این درس به عنوان نعمت الهی | شناختی | تفکر | * |
|
|
| ||||||
رئوس مطالب | آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری | |||||||||||
مواد و رسانههای آموزشی | Cd های آموزشی .تولید محتوای الکترونیکی.پاورپوینت آموزشی.قلم نوری.برد هوشمند | |||||||||||
پیش بینی رفتار ورودی | با یاد و نام خدا و سلام و احوالپرسی بررسی وضعیت روحی و روانی و حضور و غیاب و پرسش و پاسخ | |||||||||||
ایجاد ارتباط ششمیه | معلم بعد از احوالپرسی نظر دانش آموزان را راجع به کتاب آموزش قرآن پایه ششم و درس همیشه در تپش می پرسد و روش های علاقه مند نمودن دانش آموزان به این درس را به کار می گیرد. | زمان 8 دقیقه | ||||||||||
گروهبندی، مدل و ساختار کلاسی | معلم کلاس را آماده کرده و به صورت یو شکل در می آورد و دانش آموزان را به چند گروه تقسیم می کند که بهتر بتواند با دانش آموزان ارتباط برقرار کرده و درس همیشه در تپش را تدریس نماید. | |||||||||||
روش ایجاد و تداوم انگیزه | بالا بردن قدرت استدلال دانش آموزان با استفاده از شیوه ی مناسب- علاقه مند کردن دانش آموزان به تدریس کتاب آموزش قرآن درس همیشه در تپش پایه ششم و بیان موارد مختلف و توجه دادن آنها به اهداف درس | زمان: متناوب |