طرح درس روزانه ملی فارسی هشتم
طرح درس روزانه ملی فارسی هشتم متوسطه اول
فارسی این نوع طرح درس و برنامه ریزی کمک شایانی در تدریس درس فارسی در پایه هشتم متوسطه اول می کند. دانش آموزان در پایه هشتم متوسطه اول می کوشند به بهترین شکلی که آموزگارشان به تدریس کتاب فارسی و درس قلم سحر آمیز دو نامه می پردازد ، این درس را فرا بگیرند. درس قلم سحر آمیز دو نامه یکی از مهمترین دروس کتاب فارسی در پایه هشتم متوسطه اول می باشد.
طرح درس ملی فارسی هشتم متوسطه اول درس قلم سحر آمیز دو نامه شامل چه بخشی است ؟
طرح درس ملی فارسی هشتم متوسطه اول روزانه درس قلم سحر آمیز دو نامه شامل موارد زیر می باشد :
- اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی در درس قلم سحر آمیز دو نامه فارسی هشتم متوسطه اول
- وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری درس قلم سحر آمیز دو نامه
- فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده در فراگیری درس قلم سحر آمیز دو نامه
- طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات درس قلم سحر آمیز دو نامه
- ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری در فراگیری درس قلم سحر آمیز دو نامه
هدف کلی طرح درس ملی فارسی هشتم متوسطه اول دانش آموزان باید مفاهیم درس قلم سحر آمیز دو نامه را در پایه هشتم فرا بگیرند.
اهداف مرحلهای درباره تعدادجلساتی که در هفته به این تدریس کتاب فارسی درس قلم سحر آمیز دو نامه پایه هشتم اختصاص داده شده است . تعداد دروس کتاب درسی با رعایت پیچیدگی مفاهیم کتاب فارسی درس قلم سحر آمیز دو نامه پایه هشتم بنا بر این بعد از در نظر گرفتن مسائل و مواردی که ذکر گردید،زمانبندی کتاب فارسی درس قلم سحر آمیز دو نامه پایه هشتم را بررسی و تدوین می نماییم.
هدفهای رفتاری آموزشی طرح درس ملی فارسی هشتم متوسطه اول
- انتظارات در پایان آموزش حیطه و سطح در بلوم عناصر برنامه درسی ملی
- تعقـل، ایمـان، علـم، عمـل و اخـلاق
- عنصر عرصه ارتباط با خود ، خدا، خلق و خلقت
- آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری
- مواد و رسانههای آموزشی که شامل Cd های آموزشی .تولید محتوای الکترونیکی.پاورپوینت آموزشی.قلم نوری.برد هوشمند
پیش بینی رفتار ورودی در طرح درس ملی فارسی هشتم متوسطه اول درس قلم سحر آمیز دو نامه
- ایجاد ارتباط اولیه در درس قلم سحر آمیز دو نامه
- گروهبندی، مدل و ساختار کلاسی در درس قلم سحر آمیز دو نامه
- روش ایجاد و تداوم انگیزه در درس قلم سحر آمیز دو نامه
- ارزشیابی آغازین در درس قلم سحر آمیز دو نامه
- روشهای تدریس در درس قلم سحر آمیز دو نامه
- فعالیتهای مرحله حین تدریس در طرح درس ملی فارسی هشتم متوسطه اول
- آماده سازی و توجه ویژه به تفاوت های فردی در بین دانش آموزان
- اهمیت نحوه ی رفتار معلم با دانش آموز در درس قلم سحر آمیز دو نامه
- ایجاد جو دوستانه جهت جلوگیری از خستگی دانش آموزان در درس قلم سحر آمیز دو نامه
- استفاده ی بهینه از حداقل امکانات
- توجه به دانش آموزان ویژه و کم حرف . در درس قلم سحر آمیز دو نامه
- استفاده از تجربیات نو و به روز و در دسترس دانش آموزان جهت تدریس .
- مشارکت کلیه ی دانش آموزان در امر تدریس .
- تقویت هوش بینایی ، شنوایی و گویایی در دانش آموزان با طرح پرسش های گوناگون
- فعالیتهای معلم- دانشآموز: این فعالیتها به صورت تلفیقی مطرح میشود و تفکیک آن به معنای مجزا بودن فعالیتهای معلم و دانشآموز است و منطقی به نظر نمیرسد و به همین خاطر از خطچین استفاده شده است.
- فعالیت های معلم فعالیت های دانش آموزان
- فعاليتهای خلاقانه دانشآموزان
- فعالیتهای تکمیلی
- ارزشیــابـــــی
- الف: تکوینی
- ب: ارزشیابی تراکمی
- جمعبندی
- تعیین تکالیف و اقدامات بعد