دانلود گزارش تخصصی چگونگی مهار هیجان در دانش آموزان
فرمت فایل: word قابل ویرایش
تعداد صفحات: 31
شرحی از فایل:
همه ما انسان ها به هیجان نیاز داشته وهیجان لازمه زندگی هرانسانی می باشد وانسان باید هرچندگاهی هیجانات خودرا تخلیه نمایداگر انسان باتوجه به اصول روانشناسی درست تربیت شده باشدوامیال وخواسته های خود رابه طور مشروع ارضا نموده باشد قطعا در تخلیه هیجانات نیزبه طوردقیق به هنجارعمل می کند ولی اگر از دوران کودکی وخردسالی دارای خانواده خشن وعدم تعادل فکری وروانی بوده باشد. و يا محيط اجتماعي هم سالم نباشد و با توجه به اينكه هيجان جزئي از زندگي مي باشد وبراي تخليه هيجانات خود به هركاري دست خواهد زد. و دانش آموزان دراين دوره براي هويت نيزمي باشدو در اين دوره هيجانات دانش آموزان به اوج خود مي رسدومدرسه مي تواند با راهنمايي و مشاوره صحيح به آنها و همچنين آموزش كامل مهارتهاي زندگي ازجمله آموزش صحيحي تخليه هيجاني مسير زندگي دانش آموزان را مشخص نمايد. بر آن شدم كه در مورد تخليه هيجانات د انش آموزان به پژوهش پرداخته و اطلاعات هر چند اندك اما اجرايي دراختيارعلاقمندان گذاشته تا با اجراي اين راهها و راهاي ديگر كه توسط كارشناسان بيان مي شود شاهد به اندك رسيدن كارها واعمالي درجامعه شويم .كه براثر تخليه هيجانات به طورمنفي ايجاد مي شوند. در اين راه نظرات خود دانش آموزان وهمكاران محترم در آموزشگاه همچنين مديرمحترم نيزاستفاده كرديم وازديگر منابع از جمله كتب مربوط به روانشناس هيجان و اينترنت تا حدممكن استفاده شد. از آنجا که مسأله اخلاق و تربیت از نظر اجتماعی و آموزشی و از دیدگاه دین مبین اسلام بسیار مورد اهمیت می باشد و اینجانب نیز نسبت به این موضوع حساسیت خاص خصوصاً در زمینه ی دانش آموزان داشته ام . پس از آغاز سال تحصيلي و ورود به کلاس دانش آموزان را را از نظر کنترل هیجان ضعیف و کم انگیزه دیدم و برخی کارهای غیر هنجار از جمله هیجان بیش از حد ، بی انگیزگی در یادگیری و بی حوصلگی در تحمل کلاس و . . . را در مورد آنها مشاهده می نمودم. ، بر آن شدم تا منشأ این مشکلات را پیدا کنم. و در این راه از راه های متفاوتی استفاده کردم و اقداماتی انجام دادم گرفتن آزمون هایی در زمان وضع نامطلوب و مطلوب، گرفتن نظر دانش آموزان در هر دو شرایط، نظرخواهی از همکاران و مدیریت به طریقه پرسشنامه در رابطه با این موضوع، و کمک گرفتن از والدین این دانش آموزان و با توجه به شواهد موجود و وقت اندکی که در این راه در اختیار داشتم شروع به کار کردم برای اعتباریابی این پروژه از وجود همکاران، دانش آموزان، اولیاء بهره بردم.از این رو بنده تصمیم گرفتم در سال تحصیلی اخیر درباره مشکل هیجان بیش از حد دانش آموزان به پژوهش بپردازم.